Audi este liderul mondial in domeniul designului usor. De 15 ani, Audi ~ produce caroserii din aluminiu ce au la baza conceptul Audi Space Frame ~ (ASF). Capitalul inovator al acestei tehnologii este certificat de numeroase brevete si ~ premii.Designul usor ...

transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Masina saptamanii Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus

Importatorul Auto Italia a început comercializarea noului sedan din gama Fiat în România, prin cele 36 de centre din reteaua de distribuitori autorizati. Fiat Tipo porneste de la 10.990 Euro (TVA inclus) si beneficiază de o versiune

citeste mai mult

Partener Piese Auto:

Partener Piese Auto

Interviul saptamanii Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania

Influentate de spiritul Zoom-Zoom, automobilele Mazda se diferentiaza prin design si motorizare inspirate de conceptul sport. Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania, a vorbit despre pozitionarea Mazda pe piata auto din Romania si despre

citeste mai mult
Audi - lider in designul automobilelor usoare

Audi - lider in designul automobilelor usoare

Audi

Audi este liderul mondial in domeniul designului usor. De 15 ani, Audi produce caroserii din aluminiu ce au la baza conceptul Audi Space Frame (ASF). Capitalul inovator al acestei tehnologii este certificat de numeroase brevete si premii.

Designul usor este unul din punctele forte ale marcii Audi si este de asemenea caracteristic, combinand dinamica si eficienta. Inginerii lucreaza la dezvoltarea mai multor idei pentru producerea de automobile si mai usoare si, astfel, si mai eficiente. Pentru Audi, designul usor este o tehnologie fundamentala pentru asigurarea mobilitatii durabile pe viitor.

Chiar si in zilele de pionierat ale automobilului, aluminiul reprezenta un material interesant pentru fabricarea caroseriilor si proiectantii se inspirau considerabil din ingineria aeronautica. In 1913, NSU a construit Tipul 8/24, un automobil ce avea caroseria fabricata in totalitate din aluminiu. Zece ani mai tarziu, Audi Tip K avea o caroserie aerodinamica experimentala fabricata din acelasi material.

In anii ’30, specialistii din departamentul de curse auto al companiei Auto Union au construit manual panouri din aluminiu, pe care le-au utilizat pentru construirea caroseriilor si a panourilor aerodinamice pentru spectaculoasele lor automobile de curse si automobilele ce atingeau viteze record.

Conform regulilor Grand Prix intre anii 1934 si 1937, automobilele nu aveau voie sa depaseasca greutatea de 750 de km fara lichide de lucru, jante si pneuri. Designul radical al caroseriei usoare a dus performanta pe culmi nebanuite. Modelul Auto Union Tip C din 1936, care avea o greutate de 825 de km, avea un motor V16 supraalimentat montat in fata puntii spate, ce furniza o putere de 380 kW (520 CP).

Fiecare cal putere trebuia sa propulseze numai 1,6 kg,  putin mai mult decat un prototip sport Le Mans modern.

In 1982, designul usor a fost avansat la nivel de proiect strategic in cadrul Audi, moment in care compania a infiintat o societate mixta cu un producator de aluminiu din Statele Unite. Misiunea a fost nici mai mult nici mai putin decat reinventarea caroseriei autoportante, insa de aceasta data, utilizand un material care este aproape cu doua treimi mai usor decat otelul conventional si avand, de asemenea, o noua geometrie personalizata pentru acest material – Audi Space Frame.

Procesul de dezvoltare a fost organizat sub forma unui proiect integrat, generand peste 40 de brevete, iar solicitarile de patentare au dus de asemenea la acumularea unei vaste expertize in toate domeniile – stabilirea aliajelor, turnarea, formarea si imbinarea pieselor. In 1985, Audi a prezentat caroseria unui model Audi 100 fabricat din aluminiu, dar care inca utiliza o structura sasiu-caroserie conventionala. Audi Avus quattro si Audi quattro Spyder, prototipurile de automobile sport legendare din toamna anului 1991, aveau caroserii din metal usor, insa dedesubtul acestora se aflau cadre de sprijin.

Modelele din prezent, respectiv a doua generatie a modelelor sport A8 si R8, TT Coupé si TT Roadster, prezinta starea curenta a tehnologiei ASF. Suprastructura modelului actual A8 cantareste 218 kg. Caroseria din aluminiu a modelului R8, al carui cadru de motor cu rol de sustinere este fabricat din magneziu ultra-usor, cantareste 210 kg. Impreuna cu motorul V10 ce furnizeaza o putere de 368 kW (525 CP), intregul automobil cantareste numai 1.620 de kg. Masa specifica este de 3,1 kg pe CP, aceeasi cu cea a unui atlet bine antrenat care nu are niciun gram de grasime in corp.

Caroseria modelului TT Coupé cantareste 206 kg; cea a modelului TT Roadster este de 251 kg. Familia TT beneficiaza de asemenea de o inovatie suplimentara. Pentru a echilibra in mod ideal sarcinile pe puntile fata si spate, Audi a dezvoltat o constructie hibrida inovatoare pentru automobilele sale sport compacte: mare parte din caroserie este fabricata din aluminiu, insa in partea din spate este utilizat otelul.

In functie de model, masa proprie a modelului TT a fost redusa cu o valoare cuprinsa intre 20 si 90 de kg comparativ cu modelul anterior, care avea caroseria in totalitate din otel. In acelasi timp, rigiditatea statica la torsiune a modelului Coupé a crescut cu 50 la suta si cea a modelului Roadster a crescut cu o valoare si mai impresionanta de suta la suta. Caroseria ASF asigura baza manevrabilitatii precise, a dinamicii in timpul conducerii si a nivelului ridicat de siguranta pasiva. Un automobil mai usor disipeaza mai putina energie cinetica si, de asemenea, afecteaza mai putin partile implicate in accident.

Designul usor combina sportivitatea si eficienta intr-un mod caracteristic marcii Audi. Modelul TT 2.0 TDI quattro, un automobil sport cu motor de 125 kW (170 CP), un cuplu de 350 Nm si tractiune integrala, se multumeste cu un consum de numai 5,3 litri de motorina la suta de km si emite numai 139 grame de CO2 pe km. Performanta sa dinamica in timpul conducerii – acesta accelereaza de la zero la 100 km/h in 7,5 secunde si atinge o viteza maxima de 226 km/h – este rezultatul aplicarii inteligente a designului usor. Audi utilizeaza acest design ca abordare integrata pentru rezolvarea paradoxului de altadata dintre placerea de a conduce si eficienta.

Audi a castigat un trofeu prestigios in 2006, pentru constructia modelului hibrid TT – premiul Euro Car Body (caroseria europeana a anului) acordat de renumitul Automotive Circle International. Audi a mai castigat acest important premiu pentru cea mai inovatoare caroserie in anul 2003, pentru modelul A8.In anul 2008 a urmat cel de-al treilea premiu, pentru modelul Q5 – designul usor reprezinta o prioritate si pentru caroseriile fabricate din panouri de otel.

Cantarind doar 355 de kg, SUV-ul de dimensiuni medii are cea mai usoara caroserie din clasa sa. Otelurile formate la cald, ultra-rezistente, constituie baza puternica a suprastructurii. Acestea ating un nivel extrem de ridicat de rezistenta pentru ca sunt incalzite la aproximativ 920 de grade Celsius intr-un furnal si apoi racite la aproximativ 180 de grade Celsius in instrumente de presare la rece.

Cititi mai multe articole din arhiva SMARTauto
Stiri auto dupa marca
Alfa Romeo
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Citroen
Dacia
Dodge
Fiat
Ford
Great Wall
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Lexus
Maserati
Mazda
Mercedes Benz
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Saab
Seat
Skoda
Smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo