În 1991 Mazda a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo modelul ~ HR-X, primul vehicul echipat cu un motor rotativ pe hidrogen. Acesta era ~ începutul unui lung şir de inovaţii, compania japoneză dezvoltând în anii ’90 ~ alte 5 ...

transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Masina saptamanii Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus

Importatorul Auto Italia a început comercializarea noului sedan din gama Fiat în România, prin cele 36 de centre din reteaua de distribuitori autorizati. Fiat Tipo porneste de la 10.990 Euro (TVA inclus) si beneficiază de o versiune

citeste mai mult

Partener Piese Auto:

Piese auto Autolux.ro
Interviul saptamanii Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania

Influentate de spiritul Zoom-Zoom, automobilele Mazda se diferentiaza prin design si motorizare inspirate de conceptul sport. Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania, a vorbit despre pozitionarea Mazda pe piata auto din Romania si despre

citeste mai mult
18 ani de cercetare Mazda in domeniul vehiculelor cu alimentare pe hidrogen

18 ani de cercetare Mazda in domeniul vehiculelor cu alimentare pe hidrogen

Mazda

În 1991 Mazda a prezentat la Salonul Auto de la Tokyo modelul HR-X, primul vehicul echipat cu un motor rotativ pe hidrogen. Acesta era începutul unui lung şir de inovaţii, compania japoneză dezvoltând în anii ’90 alte 5 modele capabile să funcţioneze pe combustibil alternativ. În prezent Mazda produce două modele care utilizează hidrogenul drept combustibil – Mazda RX-8 Hydrogen RE şi Mazda5 Hydrogen RE Hybrid, ambele fiind prezente pe drumurile publice, în Japonia şi, recent, în Europa.

Mazda a ales motorul rotativ pentru a integra tehnologia pe hidrogen datorită arhitecturii unice, ideală pentru acest tip de combustibil. Energia degajată de arderea unei cantităţi de hidrogen este mai mică decât cea similară de benzină, dezavantaj compensat de design-ul camerei de ardere şi de sistemul de injecţie directă ale motorului rotativ. Totodată, ciclul de ardere mai lung al motorului rotativ ajută la combustia eficientă a hidrogenului.

Primul model concept RX-8 care folosea pe lângă benzină şi hidrogenul drept combustibil a fost testat în 2004, iar la doar doi ani mai târziu primele vehicule comerciale erau livrate către clienţi.

Iniţial dezvoltat în Japonia, modelul a fost adaptat pentru piaţa din Norvegia, unde este deja utilizat în cadrul proiectului HyNor (destinat creării unei infrastructuri bazate pe hidrogen). Versiunea pentru Europa este echipată cu o transmisie manuală cu 5 trepte, opţiunea de comutare în mers între cele două tipuri de combustibil şi elemente specifice modelului RX-8 facelift de serie – grilă şi spoiler spate redesenate, faruri cu un design nou şi lămpi de frână cu LED-uri, precum şi consolă centrală şi volan noi.

Întrucât infrastructura pe hidrogen se află încă la început, Mazda a ales să nu producă un model care foloseşte exclusiv hidrogen pentru alimentare. Mazda RX-8 Hydrogen este echipat şi cu un rezervor de benzină, acesta asigurând necesarul de combustibil acolo unde alimentarea cu hidrogen nu este disponibilă. Motorul dezvoltat de Mazda pentru acest model dezvoltă 80 de kW şi oferă o autonomie de 100 de km, nivelul emisiilor fiind zero.

Pe lângă sistemul "dual-fuel" din echiparea RX-8 Hydrogen, Mazda5 integrează şi tehnologie hibridă, combinând motorul rotativ pe hidrogen cu un generator electric. Pe lângă generator, sistemul mai include un invertor şi o baterie. Spre deosebire de RX-8, în cazul acestui model, motor utilizat pentru deplasare este cel electric, unitatea pe hidrogen furnizând energia necesară pentru generarea electricităţii.

Bateria are mai multe funcţii. Aceasta stochează energia produsă de motorul pe hidrogen, captează energia rezultată din frânare şi alimentează motorul electric. Sistemul este controlat în mod automat, intervenţia şoferului fiind minimă.

Autovehiculul decide dacă este necesară pornirea sau oprirea motorului pe hidrogen şi încărcarea sau utilizarea bateriei. Pasagerii pot observa prin intermediul indicatoarelor de la bord modul în care este utilizată energia şi starea fiecărui element al sistemului.

Pentru a păstra ingredientul Zoom-Zoom, specific fiecăui vehicul Mazda, sistemul este optimizat astfel încât nivelul de electricitate creşte proporţional cu energia degajată de motorul rotativ. Tehnologia hibridă dezvoltată de companie creşte considerabil eficienţa autovehiculului, Mazda5 Hydrogen RE Hybrid beneficiind de o autonomie de 200 de km. Sistemul hibrid poate genera până la 110 kW, cu 40% mai multă putere decât în cazul modelului RX-8 Hydrogen.

Mazda5 Hydrogen RE Hybrid înglobează şi în habitaclu elemente prietenoase pentru mediu. Bordul, consola centrală, capacul care îmbracă rezervorul de hidrogen şi tapiţeria de pe scaune şi uşi sunt confecţionate din "bio materiale", folosind materii prime derivate din substanţe naturale.

Cititi mai multe articole din arhiva SMARTauto
Stiri auto dupa marca
Alfa Romeo
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Citroen
Dacia
Dodge
Fiat
Ford
Great Wall
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Lexus
Maserati
Mazda
Mercedes Benz
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Saab
Seat
Skoda
Smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo