
Fiat va pastra patru uzine germane ale lui Opel
Fiat, OpelProducatorul auto Fiat, care va prelua compania Opel, va pastra cele patru fabrici germane ale grupului, dar vor avea loc reduceri de personal, a declarat patronul Fiat, Sergio Marchionne, intr-un interviu pentru cotidianul Bild, citat de AFP.
Afirmând ca trebuie ca aceste uzine sa ramâna deschise pentru a construi suficiente masini pe viitor, Sergio Marchionne a precizat ca se vor face totusi restrângeri de personal. "Nu va pot spune inca numarul salariatilor de care vom avea nevoie", dar acesta va fi oricum redus, a adaugat patronul Fiat, amintind faptul ca nu s-a procedat la inchiderea a doua uzine Opel, asa cum era prevazut initial.
Sergio Marchionne a prezentat luni planul de preluare Opel, filiala americanului General Motors, ministrului german al Economiei Karl-Theodor zu Guttenberg si ministrului Afacerilor externe Frank-Walter Steinmeier, candidat la cancelaria germana la alegerile din septembrie.
Ministrul Economiei a calificat proiectul italian ca fiind "interesant", amintind ca furnizorul de piese canadian Magna si-a manifestat interesul pentru Opel. În legatura cu acest concurent, Sergio Marchionne a declarat: "Magna vrea sa intre in cadrul Opel cu capital rusesc. M-ar mira ca statul german sa considere aceasta solutie ca fiind buna".
Statul german, caruia Fiat i-a solicitat garantii financiare pentru preluarea Opel, a declarat ca nu poate sa ia o decizie imediat. Dar Karl-Theodor zu Guttenberg a precizat pentru postul public ZDF ca decizia nu poate fi respinsa la infinit, sperând in realizarea unui acord pâna la finalul lunii.
Fiat doreste regruparea intr-un vast ansamblu a tuturor activitatilor europene ale GM, care includ suedezul Saab si britanicul Vauxhall, propria sa retea auto (marca Fiat, Lancia si Alfa Romeo) si partea pe care o va detine din Chrysler.
Aceasta fuziune va duce la nasterea unui grup cu cifra de afaceri in jur de 80 de miliarde de euro, care va produce intre 6 si 7 de milioane de vehicule pe an, devenind unul dintre primii producatori mondiali din domeniu, dupa japonezul Toyota, si rivalizând cu germanul Volkswagen.
Material furnizat de Agentia de Presa AGERPRES