
Citroen a prezentat noul monovolum C3 Picasso
CitroenProducatorul francez de automobile Citroen a prezentat la Orange Concept Store din Bucuresti, noua versiune C3 Picasso, botezata "The Spacebox". Este vorba despre un model monovolum in trei variante de echipare - Attractive, Trendy si Exclusive, ale caror preturi pornesc de la 11.990 de euro, pentru nivelul de echipare Attractive, dotat cu motor VTi95, si ajung pâna la 17.250 euro pentru versiunea Exclusive, echipata cu motor de 1.6 Hdi, 110 CP, dotat cu filtru de particule.
O noutate importanta a lui Citroen C3 Picasso este aceea ca pilonii longitudinali ai plafonului ii confera acestuia alura unui SUV. La capitolul confort si relaxare, noul Citroen C3 Picasso dispune de un parbriz in trei parti, propus in echiparea standard, ce ii ofera soferului o vizibilitate sporita. În cazul variantei Trendy, se poate opta pentru plafonul panoramic vitrat, inclus, insa, in standardul nivelului Exclusive.
Porbagajul masinii poate fi marit de la 385 la 500 de litri cu ajutorul unei podele mobile cu doua pozitii, care, pe verticala, poate ascunde compartimentul pentru bagaje. Mai mult, in momentul in care bancheta este rabatata, iar suprafata de incarcare este plana, volumul portbagajului poate ajunge chiar si la 1.506 litri.
Începând cu nivelul de echipare Exclusive se poate opta pentru "Pack Voyage", sistem care permite o prelungire a spatiului portbagajului cu inca 2,41 m. Optiunea mai include masute pliabile situate pe spatarele scaunelor din fata, storuri laterale spate, scaun pasager fata rabatabil, lanterna mobila si plasa de bagaje.
Noua creatie a celor de la Citroen este echipata cu ABS, repartitor electronic de frânare (REF), sistem de asistenta la frânare de urgenta (AFU), aprinderea automata a proiectoarelor si pâna la sase airbaguri. ESP-ul este disponibil, optional, pe versiunea Exclusive si in serie pentru motorul HDi 110 FAP Airdream.
Statisticile producatorului francez arata ca vânzarile in România s-au situat, anul trecut, in jurul a 4.000 de unitati (cota de piata de 1,21 la suta), desi compania miza, initial, pe un volum de vânzari de 6.000 de autoturisme.
În acelasi timp, in Europa Occidentala, cota de piata a marcii Citroen a fost de 6,5 la suta, in crestere usoara de 0,3 procente in ultimul trimestru din 2008. Grupul PSA Peugeot-Citroen, al doilea mare constructor auto din Europa, estimeaza o scadere de 20 la suta a vânzarilor in anul 2009. Mai mult, reprezentantii companiei franceze anticipeaza mentinerea trend-ului negativ si in 2010.
La inceputul anului, Guvernul francez si cei doi jucatori dominanti din industria auto locala, PSA Peugent-Citroen si Renault au semnat un acord prin care cele doua grupuri vor primi ajutoare de stat de câte trei miliarde de euro.
Material furnizat de Agentia de Presa AGERPRES