Austria este tara membra UE in care se vand autoturismele cu cel ~ mai mare consum de combustibil, in timp ce Portugalia se poate mandri ~ ca are parcul auto cel mai economic, releva un studiu al Clubului ~ Austriac de Transport (VCÖ). Flota de masini ...

transport caini, transport catei, transport caini international, transport catei international, transport pisici, transport pisici international, transport animale, transport animale de companie, transport caini anglia, transport caini germania, transport caini olanda, transport caini franta, transport caini belgia, transport caini pret, transport pisici germania, transport pisici anglia, transport animale anglia, transport animale germania, transport caini romania
Masina saptamanii Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus Fiat Tipo in Romania - pret de la 10.990 Euro, TVA inclus

Importatorul Auto Italia a început comercializarea noului sedan din gama Fiat în România, prin cele 36 de centre din reteaua de distribuitori autorizati. Fiat Tipo porneste de la 10.990 Euro (TVA inclus) si beneficiază de o versiune

citeste mai mult

Partener Piese Auto:

Piese auto Autolux.ro
Interviul saptamanii Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania Obiectivul Mazda in Romania - cresterea nivelului de calitate al vanzarilor si serviciilor - interviu cu Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania

Influentate de spiritul Zoom-Zoom, automobilele Mazda se diferentiaza prin design si motorizare inspirate de conceptul sport. Cristian Rigu, Country Manager Mazda in Romania, a vorbit despre pozitionarea Mazda pe piata auto din Romania si despre

citeste mai mult
Masinile noi din Austria, cele mai neeconomice din UE

Masinile noi din Austria, cele mai neeconomice din UE

Renault, Volkswagen, Peugeot, Fiat

Austria este tara membra UE in care se vand autoturismele cu cel mai mare consum de combustibil, in timp ce Portugalia se poate mandri ca are parcul auto cel mai economic, releva un studiu al Clubului Austriac de Transport (VCÖ).

"Flota de masini noi a Austriei consuma cel mai mult, comparativ cu flotele altor tari din UE. Aceasta inseamna costuri mai mari pentru soferi si o mai mare poluare a mediului", a explicat Ulla Rasmussen, experta in cadrul VCÖ. În 2007, in Austria au fost inmatriculate 298.182 de autovehicule noi.

În medie, acestea emit 162 grame CO2 pe kilometru, ceea ce corespunde unui consum mediu de 6,2 litri motorina/100 km, respectiv 6,9 litri benzina/100 km. Cea mai economica flota de masini noi o are Portugalia, cu o emisie medie de 142 grame CO2/km, urmata de Italia (146) si Franta (148).

Un calcul realizat de VCÖ arata ca o scadere a emisiilor din Austria la nivelul celor din Portugalia ar insemna diminuarea cu 85.000 tone a cantitatii de CO2 eliberata in atmosfera, iar posesorii de masini noi ar trebui sa alimenteze cu circa 33,9 milioane litri de combustibil mai putin pe an - adica fiecare sofer ar face o economie de aproximativ 150 euro pe an.

Pe ansamblu, se observa ca eforturile constructorilor auto de a produce masini mai economice dau roade: in 2007, cele 14,2 milioane de masini noi vandute in cele 18 state UE incluse in studiu au consumat in medie cu 1,7% mai putin combustibil decat in anul 2006.

Progresele fiecarui producator auto in parte in materie de protectie a mediului variaza insa destul de mult. BMW conduce detasat, reusind in 2007 sa-si reduca cu 7,3% emisiile de CO2 ale masinilor noi. "Exemplul BMW demonstreaza ca este posibil ca producatorii auto sa-si diminueze substantial emisiile de CO2 si consumul de carburant. Însa multi producatori reactioneaza inca prea incet, de aceea UE trebuie sa impuna valori minime si mai mici", a subliniat Rasmussen.

Cele mai nepoluante autoturisme apartin producatorilor PSA Peugeot-Citroen si Fiat, cu emisii de 141 g CO2/km. Tot pe podium se situeaza si Renault, cu 146 g CO2/km. Marca cea mai vanduta in Austria, Volkswagen, emite 163 g CO2 /km, ocupand locul 10 din cele 14 marci analizate. VCÖ sugereaza ca Bruxellesul sa impuna producatorilor auto un nivel mai redus de emisii de CO2. "Obiectivul trebuie sa fie un consum standard de 3 litri /la 100 km/. O masina care consuma 3 litri /la 100 km/ emite aproximativ 80 grame CO2 pe kilometru", a mai aratat Rasmussen.

Material furnizat de Agentia de Presa AGERPRES

Cititi mai multe articole din arhiva SMARTauto
Stiri auto dupa marca
Alfa Romeo
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Citroen
Dacia
Dodge
Fiat
Ford
Great Wall
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
Kia
Lancia
Land Rover
Lexus
Maserati
Mazda
Mercedes Benz
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Saab
Seat
Skoda
Smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
Volvo